Аксесоарите с части от човешката анатомия са тренд, който напомня, че модата е повече от практично изкуство
Колието с формата на бронхи, което супермоделът Бела Хадид разходи в Кан, сложи началото на една забележителна тенденция в модата за последните месеци. Аксесоари с човешки части се появиха в колекции на десетки модни марки и мнозина я приеха иронично тренда, докато други се хвърлиха сляпо да го следват.
Чанта с женски гърди, клъч с уши – сякаш все повече дизайнери предлагат да си носим под ръка резервни части. Или ни намекват за нашата тленност на фона на глобалната пандемия…
Но на какво се дължи това модно единомислие в толкова много дизайнерски продукти? На повърхността, разбира се, изскача фактът, че индустрията се завръща към сюрреализма, а представителите й активно творят в посона на човешката анатомия, която е на фокус вече втора година заради ковид 19. Клише, но модата се превръща в още една форма на бягство от реалността в трудни времена чрез изкуството. Но темата съвсем не е нова за модната къща на Скиапарели, например, в която нестандартното е обичайно.
На втори пласт човешките части превърнати в аксесоари напомнят завръщане към секса. След година на изолация и ограничаване на физически контакти (а с това много други физически наслади) сексът отново е тренд. Мнозина вярваха, че тази тенденция ще остане в началото на миналото десетилетие, но завръщането му е факт. И този път дизайнерите се заравят на много по-дълбоко ниво.
На фона на всичко това човешките части говорят за ужасяващите кризи в здравните системи по света. Разбира се, това се вижда най-категорично в колието на Schiaparelli, което Бела Хадид носеше в Кан. Raf Simons също залага на идеята за дихателни органи, но в миниатюрно изпълнение.
Като последен фактор за бума на мода от човешки части обаче трябва да се спомене и Instagram. Стрийт модата все повече диктува това, което ще се появи на подиума, а атрактивността на подобни аксесоари ги прави чудесни за снимане и представяне. Кой дизайнер би се лишил от малко безплатна реклама във времето на криза?