Повален от вълната #MeToo,избраникът на Спилбърг за „Уестсайдска история“ изчезва за година, за да се появи като продуцент и изпълнител на главната роля в сериала „Пороци в Токио“
През 2020 година американският актьор с красиво бебешко лице Ансел Елгорт е обвинен в сексуално посегателство над 17-годишно момиче. Кариерата и животът му правят рязък завой и както ще се окаже по-късно, в правилната посока
Провалът на един класически мюзикъл
В средата на 2020 г. Ансел Елгорт разплака цялото тийнейджърско войнство в сърцераздирателната драма „Вината в нашите звезди“, а след това беше персонаж с името Бейби в забавната криминална комедия на Едгар Райт Baby Drive. Пътят пред него изглеждаше павиран добре и водещ директно към големите блокбастъри. Докато в Twitter не се появява публикация, в която млада жена твърди, че актьорът не е прекратил болезнен сексуален акт с нея, когато е била само 17-годишна. Озаглавен „Моята история с Ансел Елгорт“, разказът е за това как младото момиче изпраща съобщение на актьора и получава като отговор личния му акаунт в Snapchat. В няколко реда тя, представяща се като Габи, описва как се запознава с Елгорт, а поздравите му бързо прерастват от „здравей“ и „как си“ в изпращане на голи снимки и предложения за тройка. Но нищо от разкрепостеното поведение на Ансел онлайн не подготвя Габи, че той може да се държи агресивно, когато се срещнат очи в очи. Габи описва сексуален акт по принуда, включвайки се във вълната от обвинения към различни мъже в Холивуд и не само. Елгорт веднага реагира в Instagram, потвърждавайки, че познава момичето, но категорично отрича да я е насилвал. „Не мога да кажа, че разбирам чувствата ѝ, но нейното описание на събитията просто не е вярно“, пише той в профила си, като добавя, че двамата са имали кратка връзка, която той не е приключил по най-джентълменския възможен начин.
Обяснението му и закъснялото извинение не се посрещат с разбиране. Нещо повече, и друга жена твърди, че когато била на 14 години, получила от актьора снимка на неговия пенис, придружена с неприлично съобщение. Така заедно с излизането на „Уестсайдска история“ и целия шум около правенето на класическия мюзикъл тръгват и тежките слухове за главния актьор, избран от Спилбърг за ролята на Тони. Това до известна степен уязвява любовната история и създава предпоставка трудът на Спилбърг да бъде смазан от културата на отмяната. „Уестсайдска история“ е финансов провал за студиото и не е онази успешна продукция, която се очаква да направи своите актьори звезди и да донесе куп награди. Всъщност единственият човек, който получава награда и може да се каже, че мюзикълът е помогнал за кариерата му, е актрисата Адриана де Бос, която печели „Оскар“ за най-добра поддържаща женска роля.
#MeToo заплашва Ансел да остане без агенция, която да го представлява, без мениджър и без работа в киното за неопределен период. За щастие обвиненията не прерастват в съдебен иск и бурен процес, отразяван детайлно от медиите. Актьорът спира да дава интервюта и не участва в никакви престурнета за „Уестсайдска история“. Общо взето, Елгорт изчезва, за да възкръсне като феникс в другия край на света.
Ансел Елгорт се мести да живее в Токио донякъде заради скандала в Холивуд, но и поради това, че е избран да изиграе една от главните роли в сериала „Пороците на Токио“ – журналиста Джейк Аделстийн, редом до звездата на японското кино Кен Уатанабе. „Сериалът ми даде възможността да работя и да живея в далечна земя като Япония. В началото това, което изглеждаше просто като възможност да се насладя на една екзотична страна, се превърна във вероятно най-великото преживяване в живота ми. Успях да науча японски и много неща от културата тук. Мисля, че това ме промени по някакъв начин, защото се научих и на търпение. Научих се как да уважавам всички около себе си. Научих се да следвам правила, без да питам защо, ако не разбирам напълно нещо или не го харесвам. Когато започнах да се подготвям за сериала „Пороците на Токио“, прекарах месеци в изучаване на езика и на това да разбера какво прави един журналист. Изучих и бойните изкуства. Но дори сега все още не владея езика толкова добре, колкото ми се иска. Съсредоточих се върху писането. Има няколко сцени в този сезон, в които интервюирам хора и много бързо записвам това, което казват на японски. Продължавам да работя наистина усилено и се опитвам да направя този образ възможно най-автентичен.“
Когато „Пороците на Токио“ започва да се излъчва по HBO Max (вече само Max) през април 2022 г., екипът не може да насмогне на желанията на феновете за повече и по-мащабни епизоди. И няма нужда всъщност. Вдъхновена от мемоарите на журналиста Джейк Аделстийн, историята проследява потапянето на един американски репортер в дебрите на криминалната журналистика в Япония. Книгата е издадена и у нас от издателство „Ерове“.
Джейк Аделстийн е единственият американски журналист, някога допускан до пресклуба на Градското полицейско управление на Токио, където в продължение на дванайсет години отразява тъмната страна на Япония: изнудвания, убийства, трафик на хора, корупция и, разбира се, Якудза. Но когато последният му материал разкрива скандал, отекнал по целия път от улиците на Токио до излъсканите зали на ФБР, и води до смъртна заплаха за него и семейството му, Аделстийн решава да се оттегли. След това отвръща на удара с мемоари.
В книгата си „Пороците на Токио. Потапянето на един репортер американец в дебрите на криминалната журналистика в Япония“ Джейк Аделстийн предоставя безпрецедентен поглед върху японската култура и блестящи мемоари за възхода си от млад репортер до опитен журналист с награда зa главата му.
„Пороците на Токио“ не само връща Ансел Елгорт в центъра на звездоброенето в Холивуд, но и тотално променя живота му. Той не само се премества да живее в Япония, но и става продуцент на проекта. За развитието на своя герой Джейк във втория сезон на „Пороците на Токио“ Елгор казва: „Джейк ще бъде победен. Джейк ще следва правилата. Джейк ще се влюби. Сърцето му ще бъде разбито, но той все пак ще успее.“