В България няма стандарт за насочване към съвременни и ефективни медицински изследвания за деца в аутистичния спектър и сродни невроразвитийни разстройства.
Аутистичният спектър, хиперактивността с дефицит на внимание, речевите и други комуникативни разстройства се развиват на фона на здравословни проблеми, които се откриват само с високоспециализирани изследвания. Отстраняването им може много да подобри развитието на детето, неговата социализация и представяне в училище.
Родителите сами търсят информация в онлайн групи за затруднения в развитието, а това невинаги е залог за успешна терапия.
У нас обаче, въпреки добрите изключения, няма и подготвени специалисти, които да работят с биологичните проблеми, придружаващи вече придобилите размери на епидемия нарушения в развитието. Няма и стандарт за ранна диагностика на развитието между първата и втората година на детето с обективни, сертифицирани тестове, които се прилагат от консултанти по детско развитие. А възможно най-ранното разпознаване на проблема е от решаващо значение за неговото отстраняване. Това съобщиха от Сдружение „Всяка дума“.
Сдружението ще отбележи Деня на детето по един по-различен начин – с лекции на тема „Медицинските подходи в помощ на детското развитие“ и „Ефективност на хипербарната оксигенотерапия при деца с проблеми в развитието“. Целта на събитието е да се повиши информираността на родителите за медицинските причини за проблемите в развитието. То ще се състои в София на 1 юни, в НСА на ул. Гургулят 1, зала 501 от 17 ч.
Срещата ще хвърли светлина върху последните достижения на съвременната наука и начините, по които може да се подобри развитието и социализацията на децата с проблеми.
Филиз Алендарова, хипербарен специалист ще ви разкаже как хипербарната оксигенотерапия помага на децата да постигнат мечтания от родителите напредък.
Консултантът по ранно детско развитие, Станислава Чуринскиене пък ще говори за последните научни пробиви в обяснението на различни дисфункционални поведения при децата с невроразвитийни разстройства и как те могат да ни помогнат на децата да достигнат пълния си потенциал.