Още със скеча им за летния маркетинг феномен „Барбенхаймер“ на 96-ите награди „Оскар“ стана ясно, че Емили Блънт и Райън Гослинг имат невероятна химия на екрана. Двамата получиха номинации за „Оскар“ (първа за Блънт и трета за Гослинг) именно за двата най-големи хита на 2023 година – „Барби“ и „Опенхаймер“.
Категориите за награда „Оскар” са десетки. Но от години една ключова филмова ниша остава без признание на световната сцена – тази на каскадьорите. Хората, които поемат риск и правят невъзможни неща на екрана, от години се борят за собствена категория. Българи също активно правят каскади за големи продукции. Като Тодор Лазаров, който режисира екшън сцените в индийския екшън RRR и работи активно със звезди като Джейсън Стейтъм и Мишел Йо.
Блънт и Гослинг на CinemaCon, официалната конвенция на Националната асоциация на собствениците на театри, на 26 април 2023 г. в Лас Вегас (Снимка: Kevin Winter/Getty Images for CinemaCon)
Но докато това стане, каскадьорите стават режисьори. Като Дейвид Лийч, каскадьора, превърнал се в екшън режисьор, познат от работата си по „Джон Уик“, „Атомна блондинка“ и „Убийствен влак”. Най-новият му филм комбинира Емили Блънт и Райън Гослинг на екрана и разказва за премеждията на един каскадьор. Историята на „Каскадьорът” е бегло адаптирана от едноименния екшън от 80-те години – история за холивудски каскадьор, който докато няма работа в киното, се изявява като ловец на бегълци от закона. Лийч обаче е обявил, че тук историята просто ще се върти около каскадьор, който се забърква в драматични каши и е вдъхновена както от оригиналния филм, така и истории от личния живот на самите Лийч и Гослинг и техния опит в киноиндустрията.
Независимо дали каскадьорите и екшъните са нещо, което искате да гледате, Емили Блънт и Райън Гослинг със сигурност ще са.