Бюти еволюцията ни даде пълно приемане на себе си и свобода на самоизразяване. Но защо точно сега експлозивният макиаж замени nude
Обикновено ярките цветове символизират жизнерадостен оптимизъм, но на фона на несигурността всеки ден този сезон те са още един лост, чрез който визажистите искат да ни внушат увереност, че пандемията скоро ще отстъпи. И да, ако досега прекарахме над година и половина, прегръщайки естествената си красота, сега е време да направим живописно изявление и да се забавляваме. Спомняте ли си какво беше това?
Най-напред с материала е Giambattista Valli. Докато преосмисля разкрепостените маниери и уникалния стил на Полин Бонапарт – най-младата и любима сестра на Наполеон и херцогиня на Гуастала в Италия, дизайнерът ни отвежда до родния си град Рим, по-точно до Вила Боргезе. Впечатлени от фреските на тавана, визажистите се фокусират върху създаването на геометрични форми в светли и тъмни матови тонове от едно и също цветово семейство – виолетово и лавандулово, небесносиньо и аквамарин, мента и изумрудено, върху клепачите на моделите. Свежият тен и „голите” устни само подчертават артистичното усещане за теменужен поглед. (Именно на ореола около очите, включително и веждите, на стратегически разположените цветове се дължи илюзията за венчелистчета на теменужка.) Нов прочит на традиционното използване на сенките предлага и Altuzarra. Трансформирането на челото и веждите, по-точно е да кажем моновежда, в авангарден (и извънземен) акцент, изпълнен в техниката tie-dye, перфектно се връзва с минималистичния макиаж. Макар Седмицата на модата в Ню Йорк да е изцяло посветена на черния лайнер, лондонската се оказа далеч по-колоритна. Внасяйки обрат в използването на очната линия, Matty Bovan също населява новото нормално с цвят и индивидуалност. Хаотичните мацвания в бяло и бебешко синьо на клепачите на моделите не отстъпват по стойност на който и да било шедьовър на Ван Гог. Въображаем и иновативен – самият Мати Бован твърди, че идеята е оцеляване на човечеството в борбата с реалността, макиажът идва навреме след поредния локдаун.
Дефилетата този сезон се интерпретират през призмата на пандемията, което е доста изморително. Джеръми Скот знае как да организира шоу, при това толкова приказно, колкото далеч може да го отведе въображението му. На арт директора на Moschino винаги може да се разчита, че ще представи един шантав, но запомнящ се бюти ескейпизъм. На темата за джунглата и стария Холивуд дизайнерът противопоставя експресионизма. Групата модели с покрити с боя тела са достойни да бъдат изложени в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк. Бодиартът е дело на известния визажист Кабуки. Не по-малко атрактивни са и графитите върху ноктите. Абстрактните драсканици в червено и синьо с полусуха четка върху бяла основа имат статут на улично изкуство.