Модният хамелеон Адел

От монахиня в черна рокля до жрица в Schiaparelli

Текст Галина Друмева

„Животът е сцена, а всички ние сме актьори“ – съвсем според максимата на Шекспир Адел се преоблича на всеки екзистенциален антракт като героиня във вълнуващ спектакъл и се появява съвсем различна за различните етапи от живота си. Така също като музиката й  гардеробът на гениалната певица разказва драматични истории – на скромното лондонско момиче творец и бунтар с plus size размер, на изгряващата звезда и търсещата себе си личност с промени в стила и теглото, на способната на всичко жена-феникс и стилов хамелеон.

Периодът „Джони Кеш“, или момичето в черно

През годините Адел се шегува, че е „като Джони Кеш“, защото носи „само черно“. Факт, напълно верен само за началните години от популярността на певицата, която разтърсва лондонската сцена и света с шокиращото противоречие на лъвския си глас и гардероба си на монахиня. С издаването на дебютния си албум „19“ като бунт срещу култа към външния вид Адел се появява на всяко светско събитие със строга униформа – черна А-образна пола, рокля или палто и плътен черен чорапогащник, преливащ в почти невидими черни балетни пантофки или обувки на ток. Независимо дали става въпрос за участие в откриването на нов магазин на Regent Street, за поява на премиерата на поредната част от „Сексът и градът“ през 2008-а, за наградите Brit през същата година или за червения килим на „Грами” през 2009-а. Вталената черна рокля със средна дължина – на Barbara Tfank, на Burberry, или винтидж – се превръща в запазена марка на Адел през този период. Също като прическата й с прав или страничен бретон и драматично подчертаните й очи.

Вятърът на промяната

Нова житейска и модна посока за Адел носи 2011-а заедно с появата на втория й студиен албум „21“. Годината идва с първи промени в теглото на британката и по тази причина съвсем естествено – и в гардероба й. Неусетно, макар все още предимно в черно, визиите й стават по-пищни и женствени. За наградите „Грами” през 2012-а певицата допълва характерната си грим визия със съблазнителни червени устни и в абсолютен разрез с традицията на мидидължините се представя в максирокля на Giorgio Armani – черна, но изцяло обсипана с блестящи пайети. Една от любимите й модни къщи – Burberry, не излиза от гардероба й, но сътрудничеството с нея еволюира в работа на креативния директор на бранда по това време Кристофър Бейли за създаването на специални елегантни визии за червения килим. Като пищната, дълга до земята рокля с лодка деколте и бродерия, с която Адел се появява на „Златен глобус” през 2013-а. Истинската модна метаморфоза идва на наградите „Грами” през същата година с женствена дантелена рокля Valentino с червена флорална бродерия и продължава с разнообразни официални облекла на брандове като Jenny Packham, Stella McCartney, Chloe.

Женствена метаморфоза

„Има само едно „ти“, така че защо би искал да изглеждаш като всички други“, заявява Адел в радиоинтервю за Sirius XM през 2015-а. За него тя се появява в Ню Йорк в нов, по-малък размер малка черна плетена рокля Burberry. Новият период в живота и кариерата й  паралелно с новия й албум „25“ ще й донесе и нов вълнуващ гардероб на вече пораснала жена. Включващ все по-елегантни и луксозни визии. Като двата знакови тоалета от наградите Brit през 2016-а – дълга до земята секси рокля с волани Giambattista Valli в смело малиново червено и свеж модел с принт и цветни пайети Valentino. А също и трите спиращи дъха рокли Givenchy, всички създадени специално за участието на Адел на наградите „Грами” през 2017-а от Рикардо Тиши, креативен директор на бранда по това време. Женствените максидължини, драматичните пайети, свежите цветове и предизвикателните червени устни се превръщат в новото амплоа на Адел през този период.

Свобода и сила

Настоящето носи неочаквани изненади, с тях идва и Адел. Представянето на най-новия й албум „30“ по традиция идва с много драматизъм и с чисто нова глава в житейския роман на певицата. Този път мотото е “Всичко е възможно”. За целта героинята й е отново облечена подобаващо. Адел е чисто нова, в още по-малък размер, а също и суперсекси. Същото се отнася и за гардероба й. Този път няма стереотипи или любими брандове. Певицата е в смела роля и за новите си публични изяви след дълга кариерна пауза се представя в най-разнообразни визии. От женствени максирокли като черната Schiaparelli с форма на опашка на русалка за специалния концерт One Night Only през ноември 2021-ва  през стилния изцяло бял костюм на американския дизайнер Christopher John Rogers за интервю с Опра Уинфри до принтирано трико, заимствано от Бионсе, което Адел публикува в Инстаграм, и кожен костюм и палто в тон с монограма Louis Vuitton, с които се появява на баскетболен мач в Лос Анджелис. От The New York Times определят изразните средства на Адел като комбинация от „музика, текст и облекла.“ Новото послание на певицата след развода и драматичната загуба на тегло е свобода и сила.

Spread the love
Tags from the story
More from divamagazine.bg
„Коларят на смъртта“, Селма Лагерльоф
Действието на този страхотен роман се задвижва от фаталния чар на Давид...
Read More
0 replies on “Модният хамелеон Адел”