Когато човек гледа изпълнението на Кърби във „Фрагменти от портрета на една жена“, нещо го хваща за гърлото. Марта, изиграна от Кърби, е млада майка, която губи дъщеря си само секунди след раждането и в продължение на година след това преодолява емоционалните, психологическите и физическите последствия от тази трагедия, докато бракът й бавно, но сигурно се разпада. „Аз самата не съм раждала. Не съм изпитвала родилни болки. Определено не знам какво е да изгубиш дете“, казва актрисата в едно интервю, но това не пречи сцената, която е почти моноспектакъл на Кърби, да е изключително въздействаща и максимално реалистична.
От момиче, тормозено почти постоянно в училище, Ванеса пораства стройна, красива и сексапилна жена с голям талант. Школува го в Лондонска академия за музикално и драматично изкуство. Дъщеря на уролог и главен редактор на списание Country Living, Ванеса обича театъра. По-голямата й сестра Джулиет е театрален агент, а приятели на семейството са актьорите Ванеса и Корин Редгрейв. „Аз не съм толкова екшън тип момиче. Аз съм театрален зубър от Лондон!“
Въпреки любовта към театъра, киното я прави мигновено звезда и й носи награда „Еми“ за ролята на принцеса Маргарет в сериала „Короната“. В цели два сезона, от 2016-а до 2018-а, Ванеса променя визията си, носи перука и подплънки, за да влезе в кожата на по-малката дъщеря на крал Джордж VI. Съперничеството със сестра й – кралицата, завистта, бохемският живот и различният тип мислене са толкова органични в изпълнението на Ванеса, че нейната принцеса Маргарет я изстрела във фокуса на вниманието на публика и на критика. „Винаги съм смятала, че моят истински дом е сцената. Винаги съм се виждала като сценична актриса, но бавно се промених. Филмовата актьорска игра също е занаят и човек трябва да изучи спецификите му.”
Следват две екшън роли – в гигантския франчайз „Мисията невъзможна“ и „Хобс и Шоу“, за да се завърне Ванеса в Netflix за „Фрагменти от портрета на една жена“. Когато я питат в какво мечтае да се снима, тя простичко отговаря: „Никога не съм имала амбиция да правя големи американски филми. Винаги съм гледала към независимото кино, към режисьори като Чарли Кауфман, Дрейк Доремъс и Дерек Сианфранс. Също и към любими европейски режисьори като Паоло Сорентино.“ „Фрагменти от портрета на една жена“ е филм, режисиран от унгареца Корнел Мундруцо, а сценарият е дело на съпругата му Ката Вебер. Няма как да стане по-европейско и независимо от това, нали!