Защо осъждат новата рекламна кампания на Zara?

Zara
Снимка: Tim Walker/Courtesy of Zara

Испанската марка за бърза мода се сблъска с негативни реакции заради последната си рекламна кампания

Zara се слави като един от най-напредничавите брандове по отношение на заснемането на продуктите си. Открай време Инстаграм видеата „Pose Like a Zara Model“ осмиват позите на моделите, публикувани на сайта на марката. От скоро на zara.com известен брой от артикулите дори са заснети лично от позиращите модели с мобилен телефон в асансьор, приближавайки кадрите максимално до реалността. Но ако досега на по-нестандартния им подход се гледаше ту с насмешка, ту с любопитство и интерес, то на 7 декември нещата се промениха. Ето какво знаем досега.

Фотосесията с участието на модела Кристен Макменами и фотографа Тим Уокър представлява серия от кадри, на които Макменами позира в скулптурно ателие. Около нея има прах, гипсокартон, счупени камъни, отломки и статуи, на някои от които липсват крайници. На една снимка Макменами държи манекен, увит в бял найлон.

Снимки: Tim Walker/Courtesy of Zara

Макар според Zara първоначалният замисъл да няма нищо общо с войната на Израел срещу „Хамас“ в Газа, хората бързо правят паралел между двете и остро осъждат испанския моден гигант. Онлайн потребителите наричат кампанията „безчувствена и нетолератнта“, а някои от тях дори са убедени, че приликите са умишлени. „Дори и да е било грешка – не сте достатъчно наясно с актуалните събития, за да работите в областта на маркетинга“, пише потребител в Туитър. Любна Хамдан, редактор от Дубай, споделя в Туитър: „Ще понесе ли Zara някакви последствия от отвратителната си кампания, когато става въпрос за франчайзите ѝ в Близкия изток? Те печелят много 💰 от нас. И със сигурност това не е съвпадение.“

Компанията се извини в изявление, публикувано в Инстаграм, и каза, че фотосесията е била замислена през юли и заснета през септември. В него допълва още, че кампанията на Zara Atelier, озаглавена „The Jacket“, „представя серия от изображения на недовършени скулптури в ателието на скулптор… За съжаление, някои клиенти се почувстваха обидени от снимките, които вече са премахнати, и видяха в тях нещо различно от това, предвидено при създаването им“. В публикацията се казва още: „Zara съжалява за това недоразумение и показва голямото си уважение към всички“.

Тим Уокър, фотографът на кампанията, все още не се е изказал публично по темата. Той става известен през 90-те с работата си за Vogue и W Magazine. Негов почерк са фантазийните кадри и е обсебен от идеята за разрухата, споделя създателят на модно съдържание в ТикТок @ly.as0. Инфлуенсърът споделя още, че макар снимките да са обезпокоителни и моментът да е лош, вярва, че връзката с Газа е случайна.

@ly.as0 Do you think it was intentional ?? #zara ♬ son original – lyas

Това не е първият случай, в който марката за бърза мода предизвиква спор по отношение на Палестина. През 2021 г. Ванеса Перилман, дизайнер в Zara, е тормозила палестинския модел Кахер Хархаш онлайн, след като той е изразил подкрепа за Газа, съобщават от The Cut. По това време Inditex, компанията собственик на Zara, направи изявление, в което осъди коментарите на Перилман, но не съобщи дали са били предприети дисциплинарни мерки.

Spread the love
More from Ина Иванова
Мексиканска модна фиеста
Когато чуете мексиканска мода, вероятно визуализирате пола със свободни волани, ярки флорални...
Read More
0 replies on “Защо осъждат новата рекламна кампания на Zara?”