Защо осъждат новата рекламна кампания на Zara?

Zara
Снимка: Tim Walker/Courtesy of Zara

Испанската марка за бърза мода се сблъска с негативни реакции заради последната си рекламна кампания

Zara се слави като един от най-напредничавите брандове по отношение на заснемането на продуктите си. Открай време Инстаграм видеата „Pose Like a Zara Model“ осмиват позите на моделите, публикувани на сайта на марката. От скоро на zara.com известен брой от артикулите дори са заснети лично от позиращите модели с мобилен телефон в асансьор, приближавайки кадрите максимално до реалността. Но ако досега на по-нестандартния им подход се гледаше ту с насмешка, ту с любопитство и интерес, то на 7 декември нещата се промениха. Ето какво знаем досега.

Фотосесията с участието на модела Кристен Макменами и фотографа Тим Уокър представлява серия от кадри, на които Макменами позира в скулптурно ателие. Около нея има прах, гипсокартон, счупени камъни, отломки и статуи, на някои от които липсват крайници. На една снимка Макменами държи манекен, увит в бял найлон.

Снимки: Tim Walker/Courtesy of Zara

Макар според Zara първоначалният замисъл да няма нищо общо с войната на Израел срещу „Хамас“ в Газа, хората бързо правят паралел между двете и остро осъждат испанския моден гигант. Онлайн потребителите наричат кампанията „безчувствена и нетолератнта“, а някои от тях дори са убедени, че приликите са умишлени. „Дори и да е било грешка – не сте достатъчно наясно с актуалните събития, за да работите в областта на маркетинга“, пише потребител в Туитър. Любна Хамдан, редактор от Дубай, споделя в Туитър: „Ще понесе ли Zara някакви последствия от отвратителната си кампания, когато става въпрос за франчайзите ѝ в Близкия изток? Те печелят много 💰 от нас. И със сигурност това не е съвпадение.“

Компанията се извини в изявление, публикувано в Инстаграм, и каза, че фотосесията е била замислена през юли и заснета през септември. В него допълва още, че кампанията на Zara Atelier, озаглавена „The Jacket“, „представя серия от изображения на недовършени скулптури в ателието на скулптор… За съжаление, някои клиенти се почувстваха обидени от снимките, които вече са премахнати, и видяха в тях нещо различно от това, предвидено при създаването им“. В публикацията се казва още: „Zara съжалява за това недоразумение и показва голямото си уважение към всички“.

Тим Уокър, фотографът на кампанията, все още не се е изказал публично по темата. Той става известен през 90-те с работата си за Vogue и W Magazine. Негов почерк са фантазийните кадри и е обсебен от идеята за разрухата, споделя създателят на модно съдържание в ТикТок @ly.as0. Инфлуенсърът споделя още, че макар снимките да са обезпокоителни и моментът да е лош, вярва, че връзката с Газа е случайна.

@ly.as0 Do you think it was intentional ?? #zara ♬ son original – lyas

Това не е първият случай, в който марката за бърза мода предизвиква спор по отношение на Палестина. През 2021 г. Ванеса Перилман, дизайнер в Zara, е тормозила палестинския модел Кахер Хархаш онлайн, след като той е изразил подкрепа за Газа, съобщават от The Cut. По това време Inditex, компанията собственик на Zara, направи изявление, в което осъди коментарите на Перилман, но не съобщи дали са били предприети дисциплинарни мерки.

Spread the love
More from Ина Иванова
Два дебюта за седмица: Сабато де Сарно за Gucci и Питър Хокинс за Tom Ford
Напук на лошото време Милано успява да размести пластовете в рамките на...
Read More
0 replies on “Защо осъждат новата рекламна кампания на Zara?”