Лунните цикли, енергията на ветровете, пречистената с озон вода и лозя в Рая – всичко е от значение за „най-ексклузивното вино в света“
На уебсайта на испанската изба AurumRed може да поръчате шест бутилки вино совиньон блан за 180 евро. Бутилка червено темпранильо и каберне совиньон за 180 евро или бутилка каберне и мерло за 1250 евро. Градусът на напрежението обаче достига пикова точка малко по-надолу в листата – бутилка Gold сорт темпранильо струва 25 000 евро. Не е грешка, това е „най-ексклузивното вино в света“. От него са произведени 300 бутилки от стогодишни лозя. От тях на пазара излизат само 150.
Производителят Иларио Гарсия твърди, че виното е уникално по дълъг списък от параметри. То не се превръща в оцет месеци и дори години след като е отворено. Ако разклатите чашата надясно, ще усетите аромати, различни от тези при разклащането в обратна посока. По посока на часовниковата стрелка: смокиня, зрели сухи плодове. В другата посока: касис, какао, боровинки. Тази динамика идва още от земята, на която растат лозята, обясняват от избата в испанския град Куенка, на 200 километра южно от Мадрид.
„Природата е мъдра и ни дарява с интелигентност, която трябва да използваме, за да опознаем тайните на живота и да открием как да им се радваме“, казва икономистът и винопроизводител от 2009 г. насам Иларио Гарсия. Той смята, че лозята му вибрират на специална честота, вследствие на което виното е енергийно заредено както никъде другаде по света. Местоположението, съставът и минерализацията на почвите, бликащите от земните недра енергии – нищо не е оставено на случайността, а е плод на детайлни проучвания. Водата, с която се поливат лозята, също е третирана енергийно и зареждана с балансирана доза озон. Всички хранителни съставки за растенията са органични. Създателят на виното често използва фразата „останалото е тайна“. Той сам се грижи за лозята, разположени върху един хектари половина. Само понякога му помагат други хора. При резитбата е изключено лозите да бъдат наранявани. Напротив, процедурата той сравнява с деликатна и внимателна подстрижка. Всички процеси са съобразени с поредица от фактори, включително с лунните цикли. От голямо значение са и ветровете с техния товар от йони. Лозята според него „трябва да се чувстват като в Рая“, за да бъдат щедри в своята продукция. „Растенията са живи същества, които възприемат ефекта на заобикалящата ги среда и усещат хората около тях. Трябва да се чувстват обичани“, твърди Гарсия.
Малката му изба е стерилизирана с озон срещу външни замърсители, посещения в нея не се допускат.
В дизайна на бутилката Иларио Гарсия е използвал мерките в скулптурите на Микеланджело, тя е произведение на изкуството. Златната и Сребърната серия включват изработен от бижутери съответно златен и сребърен медальон, който може да бъде разделен на две части, всяка от които с номера на бутилката. За да не бъде копирана или фалшифицирана опаковката, тя е патентована в целия свят. Произвежда се в ателие в Италия, където дори роботите са модифицирани така, че с „щипките си“ да улавят точно тази бутилка. Целият процес е умишлено толкова ексклузивен и скъп, че да се направи евентуално копие би било по-скъпо дори и от оригинала, разказва Иларио. Той твърди, че ако отворите бутилка AurumRed и след като завъртите чашата съответно надясно и наляво, не усетите обещаните разлики в аромата и вкуса, значи със сигурност не става въпрос за неговото вино.
Най-изтъкнатите експерти и сомелиери в света на виното очаквано не са единодушни относно мистериозното и произведено в крайно ограничени количества вино. Някои водещи винени ранглисти дават почти максимални оценки на AurumRed. Други го намират за „интересно“ и „интригуващо“. Има и такива, които предпочитат да го класират по-скоро в категорията на свръхексклузивните и скъпи предмети. Но са единодушни, че Иларио Гарсия е истински гений на маркетинга.