#FireTalkWithMe

VivienneWestwood, Moschino, KikoKostadinov: испанската дизайнерка Ana Locking събра най-иновативните и задълбочени рекламни кампании, създадени по време на пандемия, с модата за пролет-лято 2021

С женската си колекция пролет-лято 2021 модният лейбъл KikoKostadinov в голяма степен отправя пожелание за щастлива и орисана от звездите година. Моделите са наситени с петолъчки и звездни мотиви. Близначките Лора и Диана Фанинг са авторки на женската колекция на все по-известния и аплодиран от критиката български дизайнер, работещ в Лондон. А рекламата е „интерактивен видеотриптих“ – по думите на марката. Моделите се движат единствено в рамките на малък червен „остров“ върху бял фон и хипнотична музика. От време на време се навеждат да погледнат отвъд рамките на ограничителната геометрия, в която се намират.

Сега клипът на KikoKostadinov е част от изложбата #FireTalkWithMe, част от MadridDesignFestival, която остава отворена до 23 май в културния център на мадридското кметство CentroCentro.

#FireTalkWithMe е с автор AnaLocking, една от малкото останали независими модни дизайнерки на мадридската модна седмица. Показани са модни колекции за сезон пролет-лято 2021, т.е. такива,  създадени изцяло в условията на глобална пандемия. Ана Локинг отдавна е известна с по-задълбочените и провокативни послания в модата си. Сега обаче световната санитарна криза подсили необходимостта от „калибриране на начина на усещане, комуникиране и общуване в модата“ на по-взискателна към „рекламната честност“ аудитория. Според нея все повече излиза на преден план необходимостта от откровена идентичност, от създаване на общност и свързаност между модата, таланта зад нея и нейните потребители. Към новите изисквания неминуемо се прибавя и все по-неизбежното осъзнаване на климатичната криза и повишената  чувствителност към екоустойчивост.

Но дизайнерката стига още по-далеч. „В разгара на този изключителен контекст нашето време е белязано от засилване на желанието за социална справедливост и искането за уреждане на сметките с исторически утвърдения расизъм.“ Затова и модните марки трябва да осъзнаят, че „разказването на нещо ново не може да бъде просто разказване на нещо друго, а хубава история, сътворена с прям поглед в бъдещето“.

Сред селекцията на някои от най-иновативните, ангажирани и задълбочени примери за комуникация, измислени през изминалата 2020 г. за колекциите пролет-лято 2021, са също Balenciaga, VivienneWestwood, Moschino, SimoneRocha, XanderZhou. Поетичен филм е избрала и дизайнерката CecilieBahnsen, която прекарва карантината в родния си Копенхаген. Тя си представя жени, минаващи през сурови северни пейзажи и стигащи до плажа, където слънчевите лъчи не оставят съмнение за избрания от нея хепиенд. Сесил комбинира скандинавските и френските традиции в мода, която по думите й е толкова качествена, че издържа на времето. В голяма степен безвремевият дизайн позволява множество комбинации, а дрехите от новите колекции надграждат тези от предишните.

„Може би е време да се възползваме от трансформиращия потенциал на модата и подтикнати от неволите, да предложим комуникативна енергия, съобразена с пулса на настоящето. Може да е настъпил моментът модата и нейните фенове да разговарят с огъня и да се възползват от пламъците, за да запалят нов поглед“, казва Ана Локинг.

Spread the love
Публикувано от
Още от admin

Ники дьо Сен Фал: Изкуството като отмъщение

Съдбата на художничката бунтарка е белязана от майка садистка и баща педофил,...
ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ