В ролята на аксесоар „бижутата” по очите органично (и изразително) заместват обеците
От бразилските карнавали блестящите камъни и кристали се прехвърлиха на подиума и завладяха сърцата на визажистите. Характерното за сезона е, че разкрасяването доминира предимно на нивото на очите. Най-концептуална е версията на Halpern. Зад кулисите гуруто на макиажа Исамайя Френч (Isamaya French) замени четките с чук и длето, за да раздроби истински кристали на малки парченца, преди да ги залепи около едното око във формата на звезден взрив. Да, същите, които държите на нощното си шкафче, за да канализирате енергията си, или на дъното на чантата си, за да носят добри вибрации през деня. Вдъхновение за кристалната магия, повдигната до нови сеизмични височини, е фотосесия на Vogue от 1968 г. По кристалния поглед си пада и Giambattista Valli. След като през пролетта челото красяха живи цветя, сега очите са рамкирани с кристали Сваровски във формата на маска.
Освен раздробените розов кварц и турмалин на дневен ред е и варакът (метално фолио), който гримьорите предпочитат пред класическите сенки. Доказателство не търсете по-далеч от Erdem. Клепачите, покрити с декадентски фрагменти в сребристо (веднъж нанесен, листът се разчупва с четка), са почит към фотографа Сесил Бийтън. Спомнете си портрета на сестра му Баба „Симфония в сребро“ от 1925 г. В плен на ренесaнсовите монахини и статуите на Дева Мария Preen By Thornton Bregazzi буквално позлати моделите. Визажистите не се задоволяват само с имитация на средновековна лента за коса, а нанасят листове златен варак и върху ушите и ноктите. „Патинирането” придава още по-антично усещане.