Холандската фотографка Вивиан Сасен засне рекламната кампания за колекцията пролет-лято 2020 на Джорджо Армани. След това замина за Непал, където италианският дизайнер помага при достъпа до питейна вода
Холандската фотографка Вивиан Сасен е снимала много кампании за модни дизайнери и марки, като Стела Макартни и „Луи Вюитон“. Тя е автор и на рекламата за колекцията пролет-лято 2020 на Джорджо Армани. Сътрудничеството с италианския дизайнер обаче стига още по-далеч. През миналата година тя пътува до Непал, където засне „радостта от това да имаш достъп до питейна вода“. Зад инициативата AcquaforLife стои ArmaniBeauty. Най-общо казано, мисията й е да осигури универсален достъп до питейна вода в регионите с недостиг на водни ресурси. Вивиан Сасен участва за втори път като фотограф. След като миналата година засне постигнатото в Мадагаскар, сега тя се върна със снимки и видео от Непал. Там инициативата действа съвместно с организацията WaterAid. Вярна на характерния си визуален стил в модата и изкуството, и в Непал Вивиан Сасен заложи на силните атрактивни цветове в иначe семплите фотографии, в които търси да улови максимално неподправените емоции на своите герои. Тя показва „трансформиращата сила на питейната вода“ за санитарните центрове и родилните отделения, както и „неразривната връзка между водата и живота“.
Родена в Амстердам, като малка Вивиан живее в Кения. Голяма част от работата й по-късно също е в Африка: ЮАР, Танзания, Замбия. Този опит в голяма степен се превръща в нейна лична мисия. Тя се опитва да разчупи колониалните представи за континента, които все още присъстват, включително в модата, изкуствата, фотографията. Важен елемент в творчеството на Вивиан Сасен е ролята на жената.
Когато стане въпрос за работа в модните среди, едно от големите й предимства е, че учи мода, преди да се насочи към фотографията. Комерсиалните поръчки тя умело редува със свои лични проекти, които й носят много награди. Работата на 48-годишната Вивиан е показвана в редица индивидуални и колективни изложби, включително и в музея MoMa в Ню Йорк. „Откривам голяма магия във фотографията. Чрез нея можеш да покажеш неща, които иначе не се случват в реалността“, казва Сасен.

Инициативата AcquaforLife стартира през 2010-а. Същата година ООН обяви правото на вода и добри санитарни условия за едно от основните човешки права. Насред настоящата глобална пандемия достъпът до вода и възможността за спазване на хигиена допълнително са затруднени, особено в по-бедните общности. Инициативата на Джорджо Армани навлиза в своето второ десетилетие с осем действащи проекта в Китай, Мадагаскар, Никарагуа, Папуа Нова Гвинея, Танзания, Зимбабве и Непал. За десет години са инвестирани девет милиона евро заедно с организации като Международния зелен кръст, Уницеф, WaterAid. В резултат на инициативата 220 000 души в петнайсет страни на три континента са получили достъп до питейна вода. Идеята за този вид помощ идва от „неоспоримия факт, че водата е един от най-важните елементи, които създават и подобряват живота“. И въпреки това според статистиките един от всеки девет човека на планетата не разполага с лесен достъп до питейна вода.
Красотата на природата е нестихващ извор за вдъхновение за Джорджо Армани. Водата заема „почетно място като най-важния природен ресурс“, споделят от офиса на дизайнера. „Водата е вероятно елементът, с който чувствам най-силна връзка. За мен водата означава възраждане, спокойствие и мир. Достъпът до питейна вода е несъмнено едно от най-големите предизвикателства на XXI век“, казва Джорджо Армани. Истината е, че 85-годишният дизайнер бе сред пионерите в борбата срещу настоящата пандемия със серия от смайващо бързи и ефикасни ходове. Още преди вирусът да нахлуе с пълна сила в Европа, той отмени поканите за публиката на своето ревю през февруари. После затвори магазини и офиси и дари един милион евро за борбата срещу вируса. След това бързо превърна фабриките си в производители на облекла за медицинския персонал в Италия. И макар много марки и личности да последваха неговия пример, в историята Джорджо Армани ще остане като един от първите.