Вива Виолет или макиаж в женски род

След почти 200 години всичко отначало. Виолет Сера, 37-годишна парижанка от Бруклин, визажистка, блогър, инфлуенсър и основателка на веган марката Violette_FR, е новият арт директор на грим Guerlain

Човек и гений да е в работата си, все някога слиза от сцената. За 21 години работа в Guerlain досегашният несменяем арт директор макиаж Оливие Ешодмезон, когото обожаваме и досега, създаде наистина уникални неща. (Спомнете си линията червила Rouge G и разширяването на колекцията бронзиращи продукти Terracotta.) Поканата към Виолет Сера да напише следващата глава в историята на къщата е удар в десетката. Много хора говорят за френския шик, но малцина могат да формулират какво е това, а още по-малко – да го демонстрират, без да вадят от гардероба тоалети, дъхащи на нафталин. Само един поглед към Виолет Сера стига да разберете, че е истинска французойка до мозъка на костите си, а парижкият шик е вроден и неуловим. Защо все пак легендарната марка, може би една от най-френските с традиции, стил и изтънченост, реши да изневери на принципа си да наема само професионални визажисти? И да прегърне идеята за effortless beauty – макиаж, сякаш създаден без усилия.

Блогър или инфлуенсър

И двете. Виолет, именно така я познават бюти професионалистите и любителите на френска естетика, има над 300 хил. последователи в Youtube и 419 хил. в Instagram. С тях тя споделя идеи за красота, moodboards (дъски за настроение), снимки на парижкия си апартамент, дъщеря си и съпруга си – фотографа Стивън Пен. Макар и самоук гримьор, младата жена може да се похвали с опит зад кулисите на модните ревюта на Shiatzy Chen, Iceberg, Leonard… и сътрудничество с известни марки. Твърденията „Няма граница“ и „Няма нищо невъзможно” са част от философията й. На 27 години тя е международен визажист на Dior (най-младият в историята на марката), а през 2017 г. е назначена за глобален бюти директор на Estеe Lauder. Сред звездните й клиенти са Наталия Водянова и Леа Сейду. Въпрос на време е Guerlain да я хареса за високия пост. Подходът й за връщане на joie de vivre в ежедневието е практичен и игрив, което често е трудно за професионалистите. Не само топвизажистите Пат Макграт и Вал Гарланд я вдъхновяват да експериментира с цветове и смели решения, но и експресионистът Марк Ротко, художникът иноватор Ив Клайн и основоположникът на френската „нова вълна“ Жан-Люк Годар. 

Гримьор, а не моден дизайнер

След завършването на престижното учебно заведение Ecole du Louvre Виолет решава да стане моден дизайнер. Но всичко се обръща с главата надолу, когато приятелка я моли да й помогне с грима за парти. „Нанесох глитер и изведнъж осъзнах, че на практика „обличах“ и „ рисувах” лицето й.“ След десет дни 19-годишната Виолет се озовава в Ню Йорк. С огромно желание да стане makeup артист, но без опит, познания за различни грим техники и пари. Вместо курсове тя си купува книги на Кевин Окоин, визажист на Уитни Хюстън, Шер и Мадона, вместо професионална козметика – евтини разноцветни пигменти, които смесва по време на работа. Но за покоряване на „града, който никога не спи”, голият ентусиазъм не стига. Принудена да се върне в Париж, специалистката по изящни изкуства си дава четири години, за да успее… или да смени професията си. Късметът я спохожда, след като Карин Ройтфелд, тогавашен главен редактор на Vogue, обръща внимание на работата й. Освен за Vogue портфолиото на Виолет включва проекти за Harper’s Bazaar, W Magazine, Dazed, Teen Vogue, Elle и Sephora.

Смелост, фантазия, минимализъм 

Това са трите съставки на подхода на Виолет към макиажа. Никакъв контуринг („Това е все едно да си сложите маска”), само виртуозно боравене с цвят. Младата жена може да направи визията впечатляваща само с едно движение на четката. Сред предпочитаните от нея продукти са сенките, очната линия и червилото. През март тази година тя лансира собствена веган марка Violette_FR, за която мечтае от 17-годишна. Сред творенията й (разработката им отнема 3 години) са крем-спреят Boum-Boum Milk, който може да се използва като тоник, серум и хидратант, течното червило Petal Bouche Matte, течните сенки и очната линия 2 в 1 Yeux Paint, универсалният хайлайтър Baume Shine, четката за сух шампоан Frange Puff и парфюмираното масло във формата на ролон Avec Amour. Накратко – продукти, които Виолет не успява да намери на пазара в битието си на визажист, но които перфектно развенчават мита за непринудената красота на французойките. За създаването им тя черпи вдъхновение от Париж, неговата архитектура, градини, хора. И да, Guerlain не вижда конфликт на интереси тук. Сходството на Violette_FR със съдържанието на козметичната чантичка на парижанките е неоспоримо.  

P.S. Браво, Guerlain, страхотна стъпка! А и на кого Оливие Ешодмезон като галантен французин да  отстъпи трона, ако не на Виолет? Ще успее ли „най-парижкият визажист в света” да запази френския чар на марката? Времето ще покаже.  Трябва само да следите отблизо как къщата с почти 200-годишна история ще се подмлади. Ще е интересно. Може да не се съмнявате. 

Spread the love
More from Свобода Сидерова
Примамка в капана
Най-накрая мъжете показаха истинската си природа. В хода на еволюцията съвременниците на...
Read More
0 replies on “Вива Виолет или макиаж в женски род”