След четири десетилетия начело на едноименния си лейбъл Ван Нотен се оттегля през юни
Внук на шивачи и дете на собственици на моден бутик, белгийският дизайнер става известен с характерната си авангардна естетика, съчетаваща изкусни кройки с изобретателни комбинации от текстури и цветове.
Последното му ревю ще бъде представено през юни в Париж. Следващите колекции на едноименната марка ще бъдат изработени от неговото студио, докато собственикът на марката, испанския парфюмериен гигант Puig, намери подходящ наследник.
„Искам да насоча вниманието си върху всички неща, за които никога не съм имал време досега“, гласи изявлението на Нотен. „Чувствам, че е време да направя място на новото поколение таланти, които да покажат своята визия за марката.“
65-годишният белгиец основава бранда си през 1986 г. и в продължение на четири десетилетия усилено работи по собствената си марка, като надминава останалите от „Антверпенската шестица“ – група белгийски дизайнери, сред които Уолтър Ван Бирендонк и Ан Демюлеместер, които разтърсиха индустрията през 90-те.
Снимки: rf-fashion.de
През 2018 г. Нотен продава мажоритарния дял в базираната в Антверпен компания. Испанският собственик на лейбъли като Paco Rabanne и козметичната марка Charlotte Tilbury работи с дизайнера за пускането на пазара на парфюми и червила, както и за укрепване на дейността му и откриване на нови магазини.
Като основател на модната къща Дрийс в известен смисъл е незаменим и намирането на наследник няма да е никак лесно за Puig. Те трябва да открият подходящото лице, което едновременно трябва да предизвика вълнение, но и да запази лоялната клиентела на марката.