Оливия Уайлд: Най-добрият живот

От актриса до режисьор с втори филм, който прави премиера на фестивала във Венеция, с нова любов и високо вдигната глава

Оливия Уайлд описва състоянието си в момента като най-добрия начин да живее живота си тук и сега. Обективно погледнато, Оливия е на върха – от актриса в сериали тя успешно се трансферира на големия екран като режисьор. Вторият й филм „Не се тревожи, скъпа“ имаше бляскава премиера във Венеция, а после и по целия свят. И макар снимките да бяха свързани със скандал – оттеглянето от главната роля на Шая Лабьоф и замяната му с Хари Стайлс , филмът получи аплодисменти от публиката и висока оценка от критиците.

Скандалът – начин на употреба

Първоначално самата Оливия Уайлд е трябвало да изиграе главната роля на Алис – домакиня от предградията на САЩ някъде през 50-те, която започва да се съмнява в съпруга си Джак и в цялата заобикаляща ги среда. Впоследствие преценява, че Алис и Джак трябва да се изиграят от по-млади актьори, като се насочва за ролите към талантливата британка Флорънс Пю и певеца Хари Стайлс. Тъй като по това време той е на турне, Уайлд избира за ролята Шая Лабьоф, за чиято актьорска игра доскоро сипеше суперлативи. Впоследствие става ясно, че актьорът не е подходящ за филма, заради което те освободен, по думите на Оливия Уайлд. Но когато промоцията на „Не се тревожи, скъпа“ тече с пълна сила,  тя обяснява, че Шая Лабьоф не си е тръгнал доброволно, а бил уволнен от продукцията заради начина, по който се  държал на снимачната площадка. Шая Лабьоф има своя версия – той сам си тръгнал от продукцията на 17 август 2020 г. “поради липса на достатъчно време за репетиции“.

1, 2, 3… начало

Първият филм на Оливия Уайлд носи името „Зубрачките“ (Booksmart) и е класическа тийн драма. Филмът проследява две най-добри приятелки, които се опитват да поправят свой пропуск в последния ден на гимназията. С втория си филм Уайлд дава сериозна заявка за уменията си на разказвач на по-сложни истории. Преди да бъде режисьор обаче, Оливия Уайлд две десетилетия е актриса, при това обект на засилено мъжко внимание. Напоследък интересът към нея е свързан и с връзката ѝ с десет години по-младия Хари Стайлс. Всичко започва през 2020-а с идеята за „Не се тревожи, скъпа“. По това време Уайлд все още живее с бившия си Джейсън Судейкис и двете им деца – сина Отис и дъщерята Дейзи, и се подготвя да започне снимките на втория си филм. Година и половина по-късно се появява в медиите с нова връзка и почти завършен филм. 

Повечето почитатели на актрисата и хората, които работят с нея, са на мнение, че на 38 години Оливия Уайлд е още по-впечатляваща, отколкото е била на 20, когато целият свят я вижда за първи път в ролята на бисексуалната собственичка на бар Алекс Кели в сериала The O.C („Кварталът на богатите“). Следва и ролята, която я превръща в звезда – тази на Реми „Тринайсет“ Хадли в петия сезон на „Д-р Хаус“.

Въпреки че Уайлд може да играе всякакви роли както в телевизионни продукции, така и във високобюджетни филми, през 2019-а тя преоткрива себе си като режисьор. „Никога няма да забравя South by Southwest, където направихме премиерата на първия ми филм. Треперех зад кулисите, мислейки, че никога не съм се чувствала по-изложена на показ. Тогава хората започнаха да идват и да ми казват, че харесват филма. Облекчението беше невероятно. Тарантино винаги казва: „Направете филма, който само вие можете да направите!“ Така че знаех, че при първа възможност трябваше да направя нещо, което просто притежава моето ДНК.“ И макар филмът да е оценен високо от критиците и да печели пламенна фен база, Уайлд признава, че „не успява да премине границата от 100 милиона долара и е много по-трудно за жените режисьори да получат зелена светлина за втори филм, ако първият не направи поне такъв бокс офис“.

Независимо от това, когато Уайлд и Кейти Силберман – нейният продуцентски партньор, се опитват да продадат „Не се притеснявай, скъпа“, желаещите са доста. Уайлд описва „Не се тревожи, скъпа“ като „женска мистика“, което е драматично отклонение от шантавия тийнейджърски свят на „Зубрачките“. Тя вижда и двата филма като част от текущ проект за изследване на женския свят от различни ъгли.

зад кадър

Оливия Уайлд знае, че иска да режисира толкова дълго, колкото е искала и да играе. Израснала във Вашингтон, окръг Колумбия, тя е второто от трите деца на разследващите журналисти Андрю и Лесли Кокбърн.

С братята си Александър и Патрик бащата на Уайлд, който е роден в Англия и израснал в Ирландия, е наследник на впечатляваща журналистическа династия. Разширеното родословно дърво на Уайлд включва: дядо ѝ Клод Кокбърн, виден английски комунист, създал радикалното списание The Week; баронета, наредил опожаряването на Вашингтон през 1814 година, и Евелин Уо.

Но семейната професия така и не изкушава младата Оливия. „Наясно съм колко неблагодарна е работата на журналиста.“ Така Оливия заминава за училище-интернат в академия „Филипс“ в Андовър, след което решава да опита късмета си в Лос Анджелис. Родителите ѝ нямат нищо против. „Във всеки момент от моя див живот на ранна младежка възраст те са били толкова подкрепящи. Дори когато бях на 18 и живеех в училищен автобус във Венис Бийч. Сега си представям как дъщеря ми идва и ми казва: „Мамо, ще се преместя във Венис Бийч и ще живея в автобус!“ Няма как да стане.“ Тя сменя фамилията си, когато е на 18, студентка по театър в Дъблин, в знак на почит към Оскар Уайлд, който е родом оттам.

Докато актьорската ѝ кариера тръгва нагоре, Уайлд следи режисьорите и операторите, с които работи, като се навърта зад монитора, за да научи разликите в обективите и честотата на кадрите. „Моето филмово училище де факто беше на снимачната площадка.“

Малко след като навършва 19, Оливия се омъжва на тайна церемония за Тао Русполи – режисьор, фотограф и потомък на италианска аристократична фамилия, с когото се развежда след осем години.

Малко след развода вече има връзка с актьора Джейсън Судейкис. Двамата не се срамуват да говорят за интимния си живот, за начина, по който отглеждат децата си. Преди години беше излязла фотосесия с Оливия за сп. Glamour, на която кърми сина си. „Всеки мой портрет в момента не е пълен, без самоличността ми на майка да е част от това. Кърменето е най-естественото нещо… Можеш да бъдеш едновременно майка и професионалист, и е секси, и е в пълно самообладание“, казва актрисата тогава.

Бившият ѝ Джейсън Судейкис в началото на годината ѝ „сервира“ публично документи за попечителство над двете им деца – сина им Отис и дъщеря им Дейзи, докато тя представя „Не се тревожи, скъпа“ на огромния панел за телевизия и кино Comic Con. Двамата са официално разделени от близо две години.

Когато говори за Хари Стайлс, актрисата предпочита да обсъжда работата си с него в „Не се тревожи, скъпа“. Връзката им е „разкрита“ от медиите в Щатите през януари миналата година, когато са видени да се държат за ръце, а през февруари заминават за Лондон. Те продължават да бъдат „забелязвани“ на различни места заедно, докато накрая не става ясно, че са двойка. Но когато през юли миналата година влюбените са на почивка в Италия, медиите гръмват, че Оливия Уайлд почти е изоставила децата си, за да задоволи собствените си егоистични нужди.

Оливия Уайлд и Хари Стайлс вече нямат проблем да се показват на публични места заедно, но не желаят да обсъждат отношенията си. Той се снима в нейните филми, а тя танцува на концертите му. Очевидно това, че е с 10 години по-възрастна от него, не притеснява никого от тях. „Чувствам се, сякаш за първи път правя музика от сърцето си“, казва Хари Стайлс, когато текст на негова песен е разконспириран като вдъхновен от Уайлд. А Оливия твърди: „По-щастлива съм от всякога. По-здрава, по-концентрирана върху себе си и в мир. И е просто прекрасно, че мога да се чувствам така. Защото когато остарееш достатъчно, особено ако си жена, започваш да търпиш по-малко глупости. Желая да се обградя само с хора, които са позитивни и подкрепят другите. Избирам добротата. Избирам радостта.”

Spread the love
Публикувано от
Още от Зорница Аспарухова

„Мер от Ийсттаун“: Какво си склонен да жертваш за истината?

Някак е хубаво, когато в месеца, когато криминалният жанр празнува своята близо...
ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ