Тя е русата красавица, извисяваща се до актьора Джейсън Стейтъм. Модел, бивш ангел на Victoria’s Secret, лице, познато от филми като „Трансформърс 3” и „Лудия Макс: Пътят на яростта”. Зад баналната лъскава повърхност обаче се крие нещо неочаквано
Роузи Хънтингтън-Уайтли е име, което се появява в издания като Financial Times, Forbes и Business of Fashion точно толкова, колкото и във Vogue. Защото през годините Роузи е свързана с множество дизайн колаборации заради безупречния си изчистен стил (спадащ към популярния напоследък термин „тих лукс“), но също и защото от 2021-ва насам е основател на компанията за козметични биопродукти Rose Inc. заради отличния си бизнес нюх. От Financial Times наричат бранда ѝ „невероятен успех“ и го отличават от безбройните компании, основани от известни личности, по две причини – заради перфектното качество и иновативност на предлаганите козметични продукти, създадени съвместно с биотехнологичната компания Amyris (всички до един с потребителска оценка от над 4,5 от 5 – рейтинг, натрупан за две години не само в официалния сайт на Rose Inc., но и в престижни ритейлъри като Sephora, Net-a-Porter и австралийския Mecca, които предлагат продуктите им), но и заради визията на Роузи брандът да съществува отвъд сянката ѝ.
Снимка: Rose Inc. Press Office
„Известна личност може да привлече клиенти фенове, които купуват веднъж от любопитство. Но в крайна сметка продуктите и етиката на марката карат хората да се връщат. Исках да изградя марка, която хората да изберат, без да знаят нищо за мен, никога да не са чували за мен и просто да се наслаждават на продуктите. Това, което наистина обичам, е когато хората казват за Rose Inc. „те всъщност са много добри“. Това „всъщност“ ме кара да се усмихвам, защото означава, че не са очаквали продуктите наистина да са добри… Цял живот се възползвам от клишираните ниски очаквания на хората към мен, надхвърляйки ги“, казва Хънтингтън-Уайтли пред Financial Times.
Империята Роузи
Снимка: Rose Inc. Press Office
„Тих лукс“, когато става въпрос за външния вид, и „търпелив предприемач“ – за бизнес стратегията. Това е Хънтингтън-Уайтли под повърхността и извън стереотипа. От Financial Times посочват, че лицето и името на модела се срещат рядко в сайта Rose Inc., създаден още през май 2018-а като информационна платформа с полезни видеа, статии и интервюта с известни гримьори, модели и експерти от козметичната индустрия. Времето до представянето на брандирани продукти през 2021-ва Роузи използва за привличане на читатели, изграждане на общност и търсене на подходящ инвеститор и партньор за създаването на екологични козметични формули. Като отговор на собствената си проблемна, склонна към акне кожа Роузи предлага първоначално на пазара девет продукта, позиционирани в пресечната точка между грим и козметика – грижа.
„Работих с цел да създам продукти, в които наистина вярвам. Исках да изградя бранд, в чиято основа стоят иновативност, прозрачност относно вложените в продуктите съставки, устойчив модел на производство и качествени некомедогенни формули“, казва тя пред Luminaire. В официалния си сайт пък описва Rose Inc. като тайни за красота, разкрити от вътрешен човек от модната и козметичната индустрия, имайки предвид 20-годишната си кариера като модел и времето, „прекарано в стола за грим и прически, в разговори с невероятни експерти в сферата, научавайки за нови продукти, техники, хитрини, които може да допринесат позитивно за настроението и оттам за живота ни“, по думите на Хънтингтън-Уайтли.
Снимка: Rose Inc. Press Office
За нея Rose Inc. е не просто козметичен бранд, а онлайн платформа за колаборация между любимите ѝ гримьори, инфлуенсъри, блогъри и модни експерти, които носят свои собствени естетика, креативност, вдъхновение и шопинг съвети. Така онлайн магазинът на марката прилича повече на професионален блог с препоръки за най-добрите продукти на пазара във всеки козметичен сегмент и на различни брандове, не само такива с етикета на Роузи. Повечето от нейните собствени бестселъри са с кремообразна текстура, бронзиращи и озаряващи серуми, бронзанти и хайлайтъри, мултифункционални хидратиращи и слънцезащитни продукти за устни и скули в нежни бляскави цветове, всички в стилна семпла бледорозова опаковка, предвидена за многократна употреба с продукти за допълване. Всичко това по думите на Financial Times е като гениален „трик“ от страна на Хънтингтън-Уайтли – едновременно отговаря перфектно на собствената ѝ естестика и може да съществува смислено самостоятелно и без създателката си. Креативното лидерство е нещото, което вдъхновява Роузи професионално.
Толкова дълги години като модел никога нямах думата и това ме измъчваше. Наемаха ме, появявах се на работа и нямах право на мнение… Втората половина от кариерата ми е по-удовлетворяваща, защото като резултат от различни обрати на съдбата вече съм пълноправен член на екип. Вече мога да седна на масата за срещи и да давам идеи.
А идеите, креативността и предприемчивостта ѝ са толкова богати, че се простират отвъд собствения ѝ бранд. Паралелно със завладяването на Sephora и Net-a-porter през 2021-ва тя влиза в колаборация с италианската марка за обувки Gia Borghinni, за която от Who What Wear възкликват: „Роузи Хънтингтън-Уайтли създаде колекция обувки и тя е перфектна!“ Капсулната колекция се състои първоначално от четири модела сандали с модерен минималистичен дизайн, асиметрични детайли и естествени материи като дърво, велур и сплетена гладка кожа, а в края на 2021-ва е допълнена от седем кожени модела сандали, боти на висок ток и ботуши до коляното. През изминалото лято Хънтингтън-Уайтли представи и капсулна колекция бански костюми, създадена за любимата на Инстаграм марка за плажни облекла Hunza G.
Снимка: Rose Inc. Press Office
Стилът RHW
„Супермоделът е майстор на експертния минимализъм“, заявяват от Vogue, когато става въпрос за визията на Хънтингтън-Уайтли. И наистина терминът перфектно описва външния вид, който тя демонстрира не само на червения килим и във видеата с козметични съвети в собствения си сайт, но също и в Инстаграм профила си. Ежедневните визии, които споделя пред невероятната аудитория от деветнайсет милиона последователи, включват базови неутрални цветове, напълно изчистени кройки и оувърсайз модели. Шестте ключови облекла, които завинаги имат запазено място в гардероба ѝ, са класическо сако Totême, сандали на висок ток от колаборацията ѝ с Gia Borghinni, структурирано палто Bottega Veneta, плетени топове Khaite, кожени панталони Joseph и панталони с ръб The Row. Освен това за участието си в рубриката на Vogue „7 дни, 7 визии“ през 2021-ва Роузи представя „любимите“ си базови бодита в бежово и черно от Zara, базов бежов тренчкот и широки бели дънки, комбинирани с дизайнерски елементи като сплетените чанти и клъчове на Bottega Veneta.
Публикациите с визиите ѝ за дните, прекарани в офиса ѝ в Лос Анджелис или в Лондон, носят експертно подбрания лукс на Vogue – модно умение, което Хънтингтън-Уайтли придобива за почти 20-годишната си кариера в сферата. Тя прекарва детството си в живописна английска ферма в провинцията, където се забавлява, разглеждайки модните списания на майка си. За неин късмет задължителния за гимназията ѝ стаж я отвежда до асистентското място в Лондонска модна агенция, където се завръща година по-късно (само на 16-годишна възраст), за да кандидатства за модел. „Всичко останало е история“, казва Роузи пред списание CR Fashion book. След работа за най-известните модни къщи в света, сред които Burberry, Prada, Victoria’s Secret, и поява на кориците на британския Vogue, GQ, Harper’s Bazaar, Love Magazine, както и в календара „Пирели“ през 2010-а, Роузи изгражда собствена вселена, където безупречният стил и собствените ѝ креативни идеи властват в гардероба и в бизнеса ѝ.
Днес на 36 години и майка на две деца моделът се радва, че знае какво наистина ѝ отива.
Обичам дрехите, обичам модата и я оценявам – тя е част от нещата, които ми носят радост в живота. Искрено се наслаждавам на това да се обличам всяка сутрин и се чувствам късметлийка, че това е част от работата ми.
Именно любовта, спокойствието и благодарността са ценности, които се прожектират върху спокойната, нежна и женствена аура на Роузи, както и на нейното „елегантно присъствие“ – по думите на CR Fashion book. „Грабвайте всяка възможност, която мине по пътя ви, и бъдете мили с всички, които срещате“, съветва като истински моден мъдрец Роузи.