През 2014 година списание The Hollywood Reporter поставя Тейлър Суифт на една от четирите си корици, които да ознаменуват края на годината и най-успешните артисти през нея. Под общото заглавие Rule Breakers (тези, които чупят рекорди и рушат стереотипите) Суифт застава до Майкъл Кийтън, Анджелина Джоли и най-новият творчески директор на DC Studios Джеймс Гън. По онова време Суифт пуска първия си поп албум, след като дълго време се е подвизавала като кънтри певица – 1989. Албумът чупи рекорди. Днес, близо 10 години по-късно, Суифт презаписа албума 1989 (Taylor’s Version), като освен първоначалните 16 песни, новата версия включва и пет неиздавани досега парчета, които са били предназначени именно за този проект. С музикалното си завръщане към ерата на този албум в уводните бележки към него, Суифт припомня за успеха си през 2014 г. и отговаря на критиките, които е получавала от обществото и медиите през този период. „В годините бях осъждана заради женското си поведение – нещо, което нямаше да се случи днес. Шегите за броя на гаджетата ми. Подмятанията за текстовете на моите песни, които съм пишела все едно съм психопатка, полудяла по момчета. Медиите, които лансираха целия този разказ. Трябваше да го спра, защото започна наистина да ме боли.“
Истината е, че Тейлър Суифт е в пиков период на кариерата си. Обявена за един от най-успешните и доходоносни изпълнители на новото хилядолетие, тя направи турне, за което билетите се продават по-добре и по-бързо от топъл хляб. Освен това общественият интерес към любовния й живот остава огромен на фона на новата й връзка, тази с американския футболист Травис Келси.
The Eras Tour
Още преди 2023 г. да е започнала Суифт обяви турне, което да отведе феновете на както тя го нарича – „пътешествие през някои от най-големи музикални епохи“ в нейната кариерата. Така започна пътят на The Eras Tour. Турнето тръгна от Америка и в момента се вихри в Латинска Америка, като се очаква догодина лятото да достигне своя пик и в Европа. А билетите се изчерпват още преди да са пуснати в продажба. Феновете в Аржентина бяха обект на репортаж, защото са склонни да се редят на специално изготвени опашки пет месеца преди концерта, за да си осигурят най-доброто място на стадиона. В специален репортаж на музикалното издание Pitchfork, в близост до стадиона от месеци са опънати палатки, където стотици фенове чакат, за да могат да са сред първите допуснати до концерта. Те дори са изготвили добре планиран график на ротации, за да гарантират, че местата им няма да бъдат заети. Добре планираната система включва набор от правила. От членовете се изисква да прекарат поне една нощна смяна в палатките, както и да поемат ангажимент да стоят там минимум 60 часа месечно. Съгласно установените правила феновете, които са отделили най-много време в чакане, е по-вероятно да си осигурят по-добри места за шоуто.
Билетите в Англия за концертите, за които бяха обявени и допълнителни дати, се изчерпаха още докато някои от хората чакаха на виртуална опашка, за да си вземат място… каквото и да е място.
В грандиозното Eras Tour Суифт решава вместо да се фокусира върху конкретен албум, да отведе феновете си на музикален тур през цялата си кариера. „Орисана съм да обявя следващото си турне: Taylor Swift | The Eras Tour, пътуване през музикалните епохи на моята кариера (минало и настояще!) Нямам търпение да видя прекрасните ви лица там. Мина много време.“ А за тези, които няма да успеят да стигнат до концертите се появи филмът Taylor Swift:The Eras Tour.
Филмът
Taylor Swift:The Eras Tour проследява последните концерти на Суифт от световното й турне. Започнал да се излъчва още през октомври в САЩ и Канада, прожекциите му преобърнаха установените правила за поведение в киносалон. Taylor Swift:The Eras Tour позволява на хората, които не са успели да си купят билети, да се докоснат по някакъв начин до емоцията от сцената на Eras Tour. И феновете са щастливи. Затова вместо да пазят тишина и да гледат, в киносалоните те пеят, танцуват, правят си селфита и какво ли още не. Социалните мрежи са пълни с видеа от прожекции на филма, в които хората правят танци и специални хореографии на любимите си песни.
Киното има нужда от помощ. Буквално киносалоните умират. Това лято малко пораздвижи нещата, покрай мащабната кампания на „Барби“ и „Опенхаймер“. Въпреки това, стачките в Холивуд, които приключиха съвсем наскоро, забавиха голяма част от премиерите и филмите, които се очакват – от втората част на „Дюн“ до „Мисията невъзможна“. Все филми, които има изгледи да направят повече пари и да доведат хора в киносалоните. Заради това Taylor Swift:The Eras Tour е посрещнат с вълнение от собственици на кина, пък и от феновете на певицата. Филмът идва като спасителен пояс за затруднената индустрия. Много хора могат да се мръщят недоволно от появата на концерт-филма, но не и хората, чиято работа зависи от броя зрители дошли в киното. През втория си уикенд на екран филмът реализира приходи от 31 милиона долара от продажбата на билети в киносалоните на САЩ и Канада. Цифрите в световен мащаб още не са ясни. Но едно е сигурно – ерата на Тейлър Суифт тепърва започва.