Виртуално влияние

Те са млади, красиви и… компютърно генерирани. Последователите им обаче са съвсем реални. Приходите  също

Свят, в който роботите съжителстват с хората като равни, е идея, вълнуваща умовете на фантастите и на футуристите от десетилетия. Но докато те насочват прогнозите си повече към инженерно-техническата част, технологиите се развиват в малко по-друга посока. Днес всички сме в Мрежата, изкуственият интелект няма нужда непременно от физическо тяло, за да съществува, а границите между виртуално и реално са все по-размити.

И докато изгледите скоро да се разминаваме с андроиди по улиците са минимални, в необятната метавселена всичко е възможно. Нека ви представя последния писък, черешката на тортата, хората от бъдещето –

виртуалните инфлуенсъри

Какво представляват тези създания? По същество това са компютърно генерирани „личности“, които имат всички човешки характеристики – и външни, и вътрешни, при това много реалистични. През последните години виртуалните инфлуенсъри се превръщат във все по-значим фактор в областта на инфлуенс маркетинга и все повече брандове се обръщат именно към тях, за да рекламират своите продукти.

Зад всеки инфлуенсър стои екип от създатели, които се грижат не само за измислянето на персонажа и неговите физически и психологически характеристики, но и за неговия „живот“ – какво ще облича, къде ще излиза, с кого ще се среща, как ще развива профила си и с кои марки ще си сътрудничи. Звучи доста сложно, но приходите от реклама си заслужават усилието. Веднъж създаден, персонажът може да бъде монтиран върху фон според нуждите и целите и да изглежда (почти) като истински.

Но какво

печелят рекламодателите

от колаборацията с тези изкуствени персонажи? Няколко неща. На първо място е модата – всеки иска да яхне гребена на вълната, да е съвременен, тренди, ориентиран към бъдещето, особено когато говорим за брандове, насочени към младата клиентела. Някои от най-популярните виртуални инфлуенсъри имат над милион последователи, които се вълнуват от техния „живот“ и искат да го следят. Всъщност според проведено във Великобритания проучване половината (54%) от хората намират тези създания за привлекателни на някакво ниво.

Не е за подценяване и фактът, че с виртуални инфлуенсъри се работи много по-лесно, отколкото с реални. Рекламодателите имат почти пълен контрол върху колаборацията, няма риск от претенции, капризи или издънки. Ако нещо все пак се обърка, няма нужда да се презаснема цялата рекламна кампания – компютърните специалисти ще го оправят с няколко клика.

Колкото по-изпипани и реалистични са виртуалните инфлуенсъри, на толкова по-голяма популярност се радват. Някои от тях са почти

неразличими от истински хора

като Lil Miquela Sousa (@lilmiquela), първия и най-известен хиперреалистичен компютърно генериран модел. 19-годишната красавица с бразилска и испанска кръв е олицетворение на стандартите за красота в Instagram –пухкави устни, чипо носле и лунички. Очевидно така смятат и нейните последователи – 3 милиона в Instagram, 3.6 милиона в TikTok и над 30 000 в Twitter.

Lil Miquela е създадена през 2016 г. от базирания в Лос Анджелис стартъп Brud. Зодия Телец, тя е амбициозна, със силно развито чувство за справедливост, мечтае да се реализира в областта на музиката. И го прави, вече има три сингъла в Spotify. Усетът ѝ за мода пък ѝ осигурява участия в кампании на Prada, Dior и Calvin Klein. Участва още в реклама на Samsung, снима се за корици на списания и влиза в списъка на The Times за най-влиятелни личности в интернет за 2018 г.

Lil Miquela обича да пътува и да се забавлява често с приятелите си Blawko и Bermuda, виртуални персонажи също като нея. Подкрепя LGBT+ общността и движението Black Lives Matter. С две думи – тя е съвършената тийнейджърка, въплъщение на

ценностите на поколението Z

Всички симпатизират на Lil Miquela и тези симпатии носят на създателите ѝ над 30 милиона долара.

Bermuda (@bermudaisbae) със „скромните“ 267 хиляди последователи също е рожба на Brud. Тя е по-противоречив образ от приятелката си основно заради подкрепата, която засвидетелства към Тръмп и заради пиперливия си език. Lil Miquela е харесвана от всички, а Bermuda е лошото момиче, което обича да дразни и да предизвиква. Интересите ѝ са в областта на бизнеса и предприемачеството, бюти и уелнес индустрията.

Освен с проТръмп нагласите си Bermuda е интересна и с други неща. Едното е историята около „раждането“ ѝ, която гласи, че е създадена от конкурентна компания, наречена Cain Intelligence. Но когато Bermuda хаква акаунта на Miquela, става ясно, че няма никаква Cain Intelligence и зад всичко стоят отново Brud. Звучи като сапунен сериал, нали?

Spread the love
More from Дона Делова
Марс, Венера и наградите „Дарвин“
Сто на сто сте чували за наградите „Дарвин“ – онези, които се...
Read More
0 replies on “Виртуално влияние”