Виртуално влияние

Те са млади, красиви и… компютърно генерирани. Последователите им обаче са съвсем реални. Приходите  също

Свят, в който роботите съжителстват с хората като равни, е идея, вълнуваща умовете на фантастите и на футуристите от десетилетия. Но докато те насочват прогнозите си повече към инженерно-техническата част, технологиите се развиват в малко по-друга посока. Днес всички сме в Мрежата, изкуственият интелект няма нужда непременно от физическо тяло, за да съществува, а границите между виртуално и реално са все по-размити.

И докато изгледите скоро да се разминаваме с андроиди по улиците са минимални, в необятната метавселена всичко е възможно. Нека ви представя последния писък, черешката на тортата, хората от бъдещето –

виртуалните инфлуенсъри

Какво представляват тези създания? По същество това са компютърно генерирани „личности“, които имат всички човешки характеристики – и външни, и вътрешни, при това много реалистични. През последните години виртуалните инфлуенсъри се превръщат във все по-значим фактор в областта на инфлуенс маркетинга и все повече брандове се обръщат именно към тях, за да рекламират своите продукти.

Зад всеки инфлуенсър стои екип от създатели, които се грижат не само за измислянето на персонажа и неговите физически и психологически характеристики, но и за неговия „живот“ – какво ще облича, къде ще излиза, с кого ще се среща, как ще развива профила си и с кои марки ще си сътрудничи. Звучи доста сложно, но приходите от реклама си заслужават усилието. Веднъж създаден, персонажът може да бъде монтиран върху фон според нуждите и целите и да изглежда (почти) като истински.

Но какво

печелят рекламодателите

от колаборацията с тези изкуствени персонажи? Няколко неща. На първо място е модата – всеки иска да яхне гребена на вълната, да е съвременен, тренди, ориентиран към бъдещето, особено когато говорим за брандове, насочени към младата клиентела. Някои от най-популярните виртуални инфлуенсъри имат над милион последователи, които се вълнуват от техния „живот“ и искат да го следят. Всъщност според проведено във Великобритания проучване половината (54%) от хората намират тези създания за привлекателни на някакво ниво.

Не е за подценяване и фактът, че с виртуални инфлуенсъри се работи много по-лесно, отколкото с реални. Рекламодателите имат почти пълен контрол върху колаборацията, няма риск от претенции, капризи или издънки. Ако нещо все пак се обърка, няма нужда да се презаснема цялата рекламна кампания – компютърните специалисти ще го оправят с няколко клика.

Колкото по-изпипани и реалистични са виртуалните инфлуенсъри, на толкова по-голяма популярност се радват. Някои от тях са почти

неразличими от истински хора

като Lil Miquela Sousa (@lilmiquela), първия и най-известен хиперреалистичен компютърно генериран модел. 19-годишната красавица с бразилска и испанска кръв е олицетворение на стандартите за красота в Instagram –пухкави устни, чипо носле и лунички. Очевидно така смятат и нейните последователи – 3 милиона в Instagram, 3.6 милиона в TikTok и над 30 000 в Twitter.

Lil Miquela е създадена през 2016 г. от базирания в Лос Анджелис стартъп Brud. Зодия Телец, тя е амбициозна, със силно развито чувство за справедливост, мечтае да се реализира в областта на музиката. И го прави, вече има три сингъла в Spotify. Усетът ѝ за мода пък ѝ осигурява участия в кампании на Prada, Dior и Calvin Klein. Участва още в реклама на Samsung, снима се за корици на списания и влиза в списъка на The Times за най-влиятелни личности в интернет за 2018 г.

Lil Miquela обича да пътува и да се забавлява често с приятелите си Blawko и Bermuda, виртуални персонажи също като нея. Подкрепя LGBT+ общността и движението Black Lives Matter. С две думи – тя е съвършената тийнейджърка, въплъщение на

ценностите на поколението Z

Всички симпатизират на Lil Miquela и тези симпатии носят на създателите ѝ над 30 милиона долара.

Bermuda (@bermudaisbae) със „скромните“ 267 хиляди последователи също е рожба на Brud. Тя е по-противоречив образ от приятелката си основно заради подкрепата, която засвидетелства към Тръмп и заради пиперливия си език. Lil Miquela е харесвана от всички, а Bermuda е лошото момиче, което обича да дразни и да предизвиква. Интересите ѝ са в областта на бизнеса и предприемачеството, бюти и уелнес индустрията.

Освен с проТръмп нагласите си Bermuda е интересна и с други неща. Едното е историята около „раждането“ ѝ, която гласи, че е създадена от конкурентна компания, наречена Cain Intelligence. Но когато Bermuda хаква акаунта на Miquela, става ясно, че няма никаква Cain Intelligence и зад всичко стоят отново Brud. Звучи като сапунен сериал, нали?

Spread the love
Публикувано от
Още от Дона Делова

Къде магьосниците са още на власт

Освен безкрайно интересно от антропологична гледна точка  магьосничеството е и златна мина...
ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ